czwartek, 22 marca 2012

Molen

Chwalę się moim nowym zakupem :)  Formą do holenderskich ciastek Speculaas :)cały ich sekret tkwi w przyprawach: pieprz, cynamon, imbir, goździki, kardamon i gałka muszkatołowa.
 Mieszkam W holandii ponad 5 lat i  dziwię się, że wcześniej o takowych formach nie słyszałam!  Przepis jak i formy znalazłam na blogu  "MOJE WYPIEKI" (polecam)
 http://mojewypieki.blox.pl/2010/11/Speculoos-ciasteczka-Swietego-Mikolaja.html

JUTRO ROBIĘ CIASTECZKA :)

Forma, którą ja wybrałam przedstawia 3 rodzaje wiatraków: (ciekawostka)
- Wiatrak bębnowy   (wipmolen) - był XIV-wieczną modyfikacja wiatraka na nóżce, gdzie nóżkę zastąpiono bębnem lub dźwignią w którym przedłużona, obracająca się oś napędowa mogła napędzać znajdujący się pod wiatrakiem(lub obok)  koło wodne służące do przepompowywania wody.
- wiatrak polderowy (poldermolen): osuszały poldery poruszając koło wodne lub śrubę Archimedesa.
- wiatrak balustradowy (stellingmolen) wielopiętrowy wiatrak z cegły, budowany w miastach aby „łapał” wiatr ponad miejską zabudową. Z powodu znacznej wysokości tego wiatraka galeria (balustrada) służy do obracania głowicy ze skrzydłami.
A tutaj można zamówić formę http://www.etenenmeer.nl/product_info.php?cPath=91&products_id=860



3 komentarze:

  1. jednak udało ci się je dostać:) bajer są smacznego życzę:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo świetne ---> ciekawe jak ciacha będą wyglądać ;) fajnie ze ci się chce ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekamy na foty :P

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarze :))
Thank you for your comment! :)